Een naadloze klantreis is cruciaal voor een uitblinkende CX
Het concept van een naadloze klantreis wordt breed erkend als cruciaal voor het opbouwen van een positieve customer experience (CX). Hoewel de meesten van ons het eens zijn met deze stelling en het ondersteund wordt door talloze studies en literatuur, blijkt in de...
Ontgrendel groei door fenomenale klantreizen!
In de dynamische wereld van vandaag, waar keuzes overvloedig zijn en klanten verwachtingen koesteren, is de klantreis de sleutel tot blijvend succes. Het gaat niet alleen om het verkopen van een product; het gaat om het creëren van een onvergetelijke ervaring, oftewel...
5 Strategieën om knelpunten in je klantreis te verbeteren
Momenteel zit ik weer midden in een klantreistraject voor één van mijn opdrachtgevers. Dat betekent dat ik weer veel klantfeedback hoor en dat gaf me weer nieuwe inspiratie voor een blog. Vaak zie ik dezelfde thema’s terugkomen in de klantinzichten die worden...
CX als differentiator
Als bedrijf is het essentieel om je te onderscheiden van je concurrentie. Gevalletje open deur zou ik bijna willen zeggen. En heel eerlijk, dat onderscheidende vermogen vinden we niet nog zelden in het product/dienst aanbod van bedrijven. Maar hoe kun je je dan wel...
De methodiek waarbij de klant echt centraal staat
Ik geloof in Design Thinking, sterker nog: ik ben fan van deze methodiek. Het is een methodiek waarbij je erop kan vertrouwen dat er verbeter ideeën ontstaan die succesvol kunnen worden geïmplementeerd. Ze zijn succesvol voor zowel de klant als voor de organisatie....
Stil staan ís vooruitgaan
Ja, je leest het goed! ;). De veelgebruikte uitspraak 'Stil staan is achteruitgaan', gaat volgens mij zelden op als je bezig bent met het verbeteren van je customer experience. Eigenlijk is dit zelfs een slecht advies als je je (marketing) strategie serieus neemt. Ik...
Waarom is jouw propositie geen succes?
Je kent het vast wel: je hebt een goed idee voor een nieuwe propositie. Dat is op zijn minst een pilot of testperiode waard. Jij hebt hoge verwachtingen, net zoals je collega’s en het management. Maar helaas zijn de resultaten toch niet helemaal wat je ervan had...
Wil je groeien? Focus op bestaande klanten!
Ik heb het geluk gehad om bij veel verschillende organisaties een kijkje in de keuken te mogen nemen. Dit heb ik altijd het leukste gevonden aan mijn advies opdrachten. Verschillende bedrijven, manieren van werken en heel veel mensen leren kennen....
Staat bij jou de klant centraal?
De klant centraal, het klinkt zo mooi en het wordt zo vaak gezegd. Maar eenmaal aan de slag, blijkt de klant centraal te zetten (én houden) vaak toch wat uitdagender. Waarom? Wat mij opvalt is dat er in veel organisaties wordt gestuurd op metrics die niet per sé...
Weet jij het verschil tussen CX en CJ?
Een tijdje geleden had ik een koffie date met een bevriende collega marketeer. Zij is specialist in een totaal ander marketing thema dan ik en dat maakt het extra leuk om vakinhoudelijk bij te kletsen. We hadden het over populaire begrippen en thema’s in ons mooie...