Altijd nieuwsgierig, beetje eigenwijs en een doorzetter

 

Als kind was ik altijd nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar het ‘waarom’ en ‘hoe dan’. Ik deed dingen graag op mijn eigen manier. Zelf uitvinden hoe dingen beter, sneller of makkelijker kunnen, zelf de volgorde en het tempo bepalen. Zo deed ik in de kleuterklas al de taken in een andere volgorde zodat ik eerder klaar was. Niet bang om een onbekende weg in te slaan, als ik maar wat nieuws leer onderweg. Altijd overtuigd van mijn eigen plan en ook overtuigend naar mijn omgeving om het ook eens op mijn manier te proberen. Deze eigenschappen heb ik nog steeds, een tikkeltje eigenwijs, overtuigend en een doorzetter.

 

Ook in mijn carrière als marketeer was ik altijd op zoek naar hoe ik het beter kon doen, sneller en meer impact maken. In 2018 besloot ik dat ik het anders ging doen. Na jaren als marketeer in loondienst bij corporates en een vooraanstaand marketing adviesbureau te hebben gewerkt, werd het tijd om het op mijn manier te gaan doen. Ik was ervan overtuigd dat ik meer impact kon maken met mijn skills, kennis en ervaring. Niet alleen streven naar het behalen van ambitieuze KPI’s waarbij de klant het regelmatig verloor van de interne bedrijfsdoelstellingen. Niet alleen het opvolgen van adviezen en die als een project aanpakken. Ik was nieuwsgierig naar de ultieme win-win situatie: impact maken op de klant én de business te laten groeien.

Die nieuwsgierigheid heeft plaats gemaakt voor overtuiging. Ik ben ervan overtuigd dat ik meer organisaties kan helpen om hun customer experience te verbeteren. Ik geloof er namelijk in dat daar de sleutel voor het succes ligt. De afgelopen jaren heb ik mijn eigen visie hierop en bijbehorende aanpak ontwikkeld. Ik schrijf geen ‘platte’ adviesrapporten die vervolgens als een verloren sleutel in de la belanden. Ik neem mijn opdrachtgevers en hun teams mee op reis. Ik zorg ervoor dat als ik het pand verlaat de aanpak is geborgd in de organisatie en dat het succes meetbaar is. Dat zorgt ervoor dat het niet blijft bij een project, maar het is de nieuwe manier van werken. Dan pas is mijn opdracht klaar.

wat je over mij moet weten

Nieuwsgierig. Mijn nieuwsgierigheid helpt me om de uitdagingen en behoefte van de klanten van mijn opdrachtgevers echt te begrijpen. Dit zorgt ervoor dat ik altijd bruis van de verbeter ideeën, nieuwe proposities die waarde toevoegen voor hun klanten én business. Voor mij is dat echte impact maken.

Energieke verbinder. Deze kreet heb ik niet zelf bedacht, dit is de mooie feedback die ik van verschillende opdrachtgevers heb gekregen. Ik vind het belangrijk dat teams echt samenwerken, daarvoor heb je elkaar nodig. Marketing- en datacollega’s spreken bijvoorbeeld niet altijd dezelfde taal, maar versterken elkaar enorm. Ik breng deze disciplines graag bij elkaar en geniet van de gave mogelijkheden die er dan ontstaan.

Mijn visie op customer experience

 

Customer experience is een populair thema in marketing. En dat is ook terecht als je het mij vraagt. Ik zie steeds meer bedrijven die serieus met customer experience aan de slag gaan en het een belangrijk onderdeel maken van hun strategie. De klant krijgt daardoor steeds meer de aandacht die het verdient. Dat is een mooie ontwikkeling! Maar helaas zie ik nog te vaak dat marketingteams er niet uithalen wat erin zit doordat ze het beschouwen als ‘projectje’ of ‘sprintje’. Dat is zo zonde want daardoor laat je als organisatie mooie kansen (en geld) liggen!

Ik ben ervan overtuigd dat als je op de juiste manier investeert in customer experience dat je impact kan maken op zowel de klant als op de business. En dat je die ambitieuze doelstellingen kan realiseren, zonder dat de marketingkosten verdubbelen. Maar dan moet je het wel anders aanpakken. Cruciaal is dat je investeert in een nieuwe manier van werken. Dan ben je succesvol op de lange termijn. Daar geloof ik in en daar help ik je graag bij.

Als je me zou kennen, weet je dat ik

 

bullet  Ben geboren in Breda, maar naar Hoevelaken verhuisd voor de liefde. Nog geen dag spijt van gehad overigens, het
         is een gezellig dorp dicht bij de sfeervolle stad Amersfoort. Centraal gelegen en in een groene omgeving.

bullet  Gek ben op bourgondische gezelligheid, ik blijf altijd een Brabander. Mijn favoriete avonden breng ik door met
         vrienden met lekker eten en fijne wijnen, thuis of nieuwe plekken ontdekken.

bullet  Trotse moeder ben van Max en Fedde. De leukste jongens die ik ken, met veel energie en gelukkig een goed
         slaapritme.

bullet  Ben getrouwd met Jeroen, waarvoor ik dus ben verhuisd. Beiden gek op lekker eten en drinken. We vinden het leuk
         om nieuwe restaurantjes te ontdekken. Onze gezamenlijke hobby is golfen, hij heeft me hier enthousiast voor
         gemaakt. Door de kids echter vaker samen te vinden in de dierentuin.

bullet  Een enthousiaste doorzetter ben, als je mij zegt dat ik iets niet kan bewijs ik je dat ik het wel kan. Ik geef niet snel op,
         niet bij spelletjes, niet bij het klussen, bij vrij weinig. Maar ik ben niet te koppig om toe te geven dat ik soms beter
         iets aan een ander over kan laten (zoals dingen ophangen ;).

bullet  Veel uiteenlopende interesses heb, incl. bijbehorende gevulde boekenkast. Ontzettend veel marketingboeken, ik ben
         helemaal bij. Geïnteresseerd in verschillende invalshoeken en discussiestukken. Op vakantie lees ik thrillers.

bullet  Graag buiten ben, in onze tuin, het bos of op de golfbaan.

Wil je meer over mij weten?

 

Volg me op LinkedIn: www.linkedin.com/in/mljejacobs/ of www.linkedin.com/company/blincx

Contact me via mail: marloes@blincx.nl 

 

Neem contact op

Telefoon: +31 6 100 538 70
mail: hello@blincx.nl

Algemene Voorwaarden
Privacy Verklaring

14 + 4 =